Press "Enter" to skip to content

Sådan kan du optimere din time to market proces


Har du fået en ide til et nyt slags produkt? Så skal du kende til termet ”time to market”, såvel som hvordan du kan optimere denne proces. Time to market dækker over tidsperioden fra, at du får en ide til et produkt til, at dette produkter står klar i butikkerne til at blive solgt.

Dermed er det altså en vigtig del af din produktion, som det kan være en god ide at kende tips til, hvordan du optimerer denne proces, sådan at du får mest muligt ud af din ide og dit endelige produkt.

Læs med herunder og få … råd til, hvordan du kan optimere din time to market.

1. Få hjælp til automationen af dine arbejdsprocesser

Hvis du bare har fået en super ide til et produkt, men samtidig har lidt svært ved at overskue måden, hvorpå du kan nå frem til at sælge produktet, så kan du heldigvis finde hjælp. Du kan f.eks. finde hjælp på https://www.encode.eu/, som bl.a. kan være med til at automatisere dele af dine manuelle jobs, såvel som finde løsninger til mange andre af dine potentielle problemstillinger.

På den måde kan du bruge din energi på mange andre områder i stedet for udelukkende at skulle stå for alle aspekterne til produktionen alene.  

2. Hold øje med tendenser, som kan skabe nye trends

Samfundet er konstant i udvikling, så derfor kan der også komme nye og uventede tendenser under din time to market, som kan påvirke dit produkt, selvom det endnu ikke er på gaden. Dette kan netop både være en positiv og negativ ting.

Vær derfor vågen og hold godt øje med markedet selv under din ideudvikling og første produktion. På den måde kan du bedre tage højde for nye trends, som kan kræve, at du foretager nogle ændringer i forhold til dit produkt, så det ganske enkelt rammer målgruppen bedre.

time to market

3. Forbered rabatter og gratis prøver

Endnu en ting, som du bør overveje under time to provide, er, hvordan du vil markedsføre dit produkt. En ting som altid tiltrækker kunder, det er, når der er gode rabatter at hente eller måske endda gratis prøver af produktet.

Hvorvidt du kan give dine kunder gratis prøver, det afhænger selvfølgeligt dit produkt, men hvis ikke dette er muligt, så kan det være en rigtig god ide at udregne allerede inden dit produkt kommer til salg, hvilke rabatter du har råd til at give dine kunder.

På den måde kommer du helt sikkert til at tiltrække en større mængde potentielle kunder i starten.

4. Vær klar til at omstille dig

Noget af det allervigtigste, når man befinder sig i time to market processen, er, at du er klar til at omstille dig. Dette hænger lidt sammen med rådet om, hvordan du skal holde øje med nye tendenser og trends.

Selvfølgelig gælder det om at få du produkt på markedet hurtigt, men hvis du ikke er i stand til at omstille dig efter eventuelle problemer og lignende, så vil din time to market i sidste ende tage meget længere tid.